ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

درباره سگ فرمان پذیر شیائومی

  • کد خبر: ۷۷۶۳۸
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
درباره سگ فرمان پذیر شیائومی
شیائومی هفته گذشته محصول جذاب جدیدش را در یک رویداد معرفی کرد: «سگ روبوتیک» با نام معرفی شده لاتین CyberDog! شیائومی می‌گوید این ربات ماشینی آزمایشی و متن باز است که امکانات پیش بینی نشده‌ای دارد.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز؛ شیائومی هفته گذشته محصول جذاب جدیدش را در یک رویداد معرفی کرد: «سگ روبوتیک» با نام معرفی شده لاتین CyberDog! شیائومی می‌گوید این ربات ماشینی آزمایشی و متن باز است که امکانات پیش بینی نشده‌ای دارد. سایبرداگ یک ربات چهارپا است. نمونه بارز این محصول ترند شده، Spot است که شرکت آمریکایی بوستون دینامیکس (Boston Dynamics) ساخته است و کارایی زیادی دارد.

 

نمونه آمریکایی سال گذشته با قیمت ۷۴،۵۰۰ دلار عرضه شد و ازجمله کاربردهایش می‌توان به بررسی معادن خطرناک و کمک به پزشکان برای ارتباط از راه دور با بیماران اشاره کرد. ارتش و نیروی انتظامی آمریکا هم از آن ربات استفاده کرده است، اما نه به عنوان سلاح. این در حالی است که ربات چهارپای شیائومی فقط ۱۵۴۰ دلار (معادل حدود ۴۰ میلیون تومان و یک پنجاهم قیمت نمونه آمریکایی) قیمت دارد.

سایبرداگ شیائومی یک حیوان خانگی است

در بیانیه مطبوعاتی شیائومی آمده است که طبیعت CyberDog مانند حیوان خانگی است و از توانایی‌های آن می‌توان به پاسخ به دستور‌های صوتی و پیروی از صاحب خود اشاره کرد که آن را بیش از پیش شبیه به سگی واقعی می‌کند. تصاویر سه بعدی این دستگاه شبیه به شخصیت اصلی فیلم‌های علمی تخیلی است که از پله‌ها به سرعت بالا می‌رود و یکی از تهدید‌های اصلی برای دیگران محسوب می‌شود.

 

همچنین نمی‌توان این مسئله را نیز فراموش کرد که CyberDog شباهت زیادی به ربات Metalhead سریال علمی تخیلی Black Mirror دارد. شیائومی می‌گوید این ربات سه کیلوگرمی به اندازه‌ای چابک است که می‌تواند پشتک بزند و با سرعتی برابر ۳.۲ متر بر ثانیه حرکت کند.

ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری سگ روبوتیک شیائومی

CyberDog از پلتفرم هوش مصنوعی Jetson Xavier انویدیا پشتیبانی می‌کند و به مجموعه‌ای از دوربین‌ها و حسگر‌ها مجهز شده است؛ ازجمله حسگر‌های لمسی، ماژول GPS، لنز چشم ماهی اولتراواید و دوربین RealSense D۴۵۰ اینتل برای تشخیص عمق. این اجزا به ربات کمک می‌کند نیمه مستقل حرکت کند. CyberDog می‌تواند اطرافش را در لحظه تجزیه و تحلیل کند، نقشه‌های مختلف را به سمت مقصدش ترسیم و از برخورد با موانع جلوگیری کند. همچنین درست مثل یک سگ واقعی همراه با حسگر ردیابی وضعیت بدن و تشخیص چهره، CyberDog می‌تواند صاحبش را دنبال کند. به وسیله یک نرم افزار می‌توانید دستور‌های صوتی متفاوتی را برای این سگ روبوتیک تعریف کنید تا مثلا با دستور شما بنشیند یا به سمت شما بیاید.

 

ربات جذاب شیائومی از سه درگاه USB-C و یک درگاه HDMI برخوردار است که طبق گفته این شرکت، می‌توان سخت افزارش را شخصی سازی کرد. این غول فناوری چینی پیشنهاد می‌کند برای داشتن بهترین تجربه، بهتر است حسگر‌های لایدار و دوربین‌های پانوراما و نورافکن‌های مخصوص به این ربات اضافه شوند. این مسیری است که شرکت آمریکایی بوستون دینامیکس شروع کرده و حالا اکثر غول‌های تکنولوژی به سمت توسعه و پیشرفت در چنین محصولاتی با قیمت‌های کمتر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->